Huis van Kat en Rat — Teylers Museum

Huis van Kat en Rat

Bezoek Teylers Huis met huiskat Leentje. Voor groep 1-2.

Een spannend bezoek aan het prachtige 18e-eeuwse Pieter Teyler Huis voor kleuters. Ontdek de verschillende kamers en bekijk de verschillen en overeenkomsten tussen toen en nu.

Ga mee met huiskat Leentje

Pieter Teyler woonde in een prachtig huis. Hij had geen kinderen. Maar wist je dat er wel een kat woonde? En een rat…? Help Kat om Rat te vinden! Ondertussen ontdek je van alles over Teylers huis, en over mooie dromen van toen en nu.

Kinderen ontdekken spelenderwijs de functies van kamers in een 18e-eeuws herenhuis, oefenen met zich te oriënteren en maken op speelse, lichtvoetige wijze kennis met de kern van Pieter Teylers idealen. Ondertussen leren ze gebruiken, leefgewoonten en feestdagen uit andere tijden kennen en benoemen. Ze leren zich al spelend in de tijd te oriënteren en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed, met name doordat ze in hun directe omgeving een oud en bijzonder huis bekijken en beleven.

Doelgroep groep 1-2
Duur 60 minuten
Kosten €60,- (t/m 15 leerlingen)
€120,- (t/m 30 leerlingen)
Reserveren  Reserveren is noodzakelijk. Met dit contactformulier neem je contact met ons op voor een bezoek in onderwijsverband aan Teylers Museum. Op basis van je gegevens nemen wij binnen 5 werkdagen contact met je op. Of neem direct contact met ons op via  of 023 5160972 (kantoortijden).
De
 rondleiding is te boeken van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Maximaal 1 groep per uur.

Download hier de docentenhandleiding.
Huis van Kat en Rat is opgenomen in Cultuurmenu Haarlem en Kunstmenu Haarlemmermeer.