Wie wat bewaart, heeft wat! — Teylers Museum

Wie wat bewaart, heeft wat!

Een spannende ontdekkingstocht. Voor groep 1-2.

Deze spannende ontdekkingstocht brengt kleuters uit groep 1 en 2 langs verschillende soorten voorwerpen die in Teylers Museum worden bewaard.

Hoe werkt het?

In twee groepen onder leiding van een rondleider gaan de kinderen met een tasje met kleine objecten en opdrachten het museum in. De ene keer maken ze een puzzel bij een poezenschilderij, de andere keer onderzoeken ze wat Pieter Teyler zelf bewaarde. Ook zien ze het monster van Fayum, lichtgevende stenen en een grote brommerige grottenbeer... Eigenlijk volgen ze het kleine ondeugende katje Bram uit Beer is los (zie hieronder)!

Wie wat bewaart, heeft wat! is opgenomen in Cultuurmenu Hart en Kunstmenu Haarlemmermeer.

Doelgroep groep 1-2
Duur 60 minuten
Kosten €60,- (t/m 15 leerlingen)
€120,- (t/m 30 leerlingen)
Reserveren  Reserveren is noodzakelijk. Met dit contactformulier neem je contact met ons op voor een bezoek in onderwijsverband aan Teylers Museum. Op basis van je gegevens nemen wij binnen 5 werkdagen contact met je op. Of neem direct contact met ons op via  of 023 5160972 (kantoortijden).
De
 rondleiding is te boeken van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Maximaal 1 groep per uur.

Beer is los

Prentenboek: Dankzij een schenking van Peuterspeelzaal de Speelhoek in Haarlem kon bij de voorbereidende les een digitaal prentenboek gemaakt worden: Beer is los. Voorafgaand aan het bezoek bekijkt u het samen met de kinderen op het digibord. De prenten zijn gemaakt door Aureen Harthoorn. Veel plezier!

Korte inhoud: Uit een van onze schilderijen (De pianoles) komt een klein katje tot leven: Brammetje. Hij gaat op avontuur in de museumzalen. Ondeugend kietelt hij de brommerige Grottenbeer. Als dat maar goed afloopt...

Voor docenten

Voorbereidende les: https://www.lessonup.com/nl/lesson/mSkuDJYixeszT3cda
Verwerkingsles: https://www.lessonup.com/nl/lesson/4xcKiAqNvjqo2NHpK
Download hier de Tule's en de Docentenhandleiding.