Vijf Sleutels tot de Verlichting — Teylers Museum

Vijf Sleutels tot de Verlichting

Geschiedenis en Burgerschap in Pieter Teylers Huis voor bovenbouw havo/vwo

Bezoek Pieter Teylers Huis en zoek naar antwoorden bij de quests in alle kamers. Leerlingen onderzoeken de Verlichtingsidealen en bespreken met elkaar hun eigen dromen over een mooiere samenleving.

Teylers van vroeger, nu en straks

De wereld beter maken voor zoveel mogelijk mensen: dat was het ideaal van Pieter Teyler, de naamgever van Teylers Museum. Welke idealen drijven de leerlingen van nu? Hoe willen zij de wereld beter maken voor zoveel mogelijk mensen?

Door middel van uitdagende quests à la een Escaperoom onderzoeken leerlingen Teylers Verlichtingsidealen, maken ze kennis met het testament en verwonderen ze zich over zijn huis. Belangrijk onderdeel van het bezoek is een workshop waarin ze zijn dromen naast die van ‘Teylers van nu’ en henzelf leggen en filosoferen over hún ideale leefwereld.

Doelgroep havo 4-5 / vwo 5-6
Duur 90 minuten
Kosten €90,- (t/m 15 leerlingen)
€180,- (t/m 30 leerlingen)
Reserveren  Reserveren is noodzakelijk. Met dit contactformulier neem je contact met ons op voor een bezoek in onderwijsverband aan Teylers Museum. Op basis van je gegevens nemen wij binnen 5 werkdagen contact met je op. Of neem direct contact met ons op via  of 023 5160972 (kantoortijden).
De
 rondleiding is te boeken van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Maximaal 1 groep per 1,5 uur.

Voorbereiding:
Bij dit programma hoort een voorbereidende les. Download hier de docenthandleiding