Back Stages, Teylers Museum - Katrin Korfmann — Teylers Museum

Back Stages, Teylers Museum - Katrin Korfmann

Een enorme foto van Katrin Korfmann in de Tuinzaal

01 februari 2019 t/m 02 juni 2019

Teylers Museum steunt al vanaf eind achttiende eeuw ‘de levende kunst’ door het verzamelen en presenteren van eigentijdse kunstwerken. Vanuit die gedachte is van 1 februari t/m 2 juni in de Tuinzaal de foto Back Stages, Teylers Museum te zien van de kunstenaars Katrin Korfmann (1971) en Jens Pfeifer (1963).

De enorme foto van ruim drie bij vier meter laat van bovenaf een imaginair moment zien in Teylers Museum. Korfmann en Pfeifer maakten het werk als onderdeel van de serie Back Stages waarbij zij wereldwijd alle aspecten in beeld brengen van het maken en tonen van kunst en cultuur. Uit meer dan vijfhonderd losse foto’s van het museum stelden de kunstenaars een nieuwe gestolde werkelijkheid samen. Vaste bezoekers van het museum zullen stukjes Fossielenzaal herkennen gemengd met de Ovale Zaal.

Als in een reusachtig tetris-spel bouwden de kunstenaars uit deze losse elementen een nieuw patroon, dat voor hen symbool staat voor de sociale patronen en verbanden die nodig zijn om kunst te produceren. Dit gebeurt nooit in volle romantische afzondering, maar continu in contacten tussen kunstenaars, verzamelaars, handelaren, tentoonstellingsmakers en het publiek.

Ter gelegenheid van de tentoonstelling is via de website www.welikeart.nl een gesigneerde en genummerde speciale editie van het kunstwerk te koop. Steun dit platform dat bijzondere kunstwerken van toonaangevende kunstenaars voor een vriendelijke prijs toegankelijk maakt en haal een stukje Teylers Museum in huis.

Hier lees je meer over dit werk en project.

Katrin Korfmann i.s.m. Jens Pfeifer
Back Stages, Teylers Museum, 2017