Dag van de Architectuur Haarlem — Teylers Museum

Dag van de Architectuur Haarlem

Speciale rondleidingen en familieworkshop Droomhuizen

18 juni 2022, 12:00 - 17:00

Teylers Museum doet mee aan de Dag van de Architectuur Haarlem, georganiseerd door ABC Architectuurcentrum. Speciaal voor deze dag zijn er extra rondleidingen door Pieter Teylers Huis en de historische Bibliotheek van het museum. Vol inspiratie kun je vervolgens aan de slag in de familieworkshop Droomhuizen waarin je je eigen huis vormgeeft.

Rondleiding Pieter Teylers Huis

Eind november 2021 opende Pieter Teylers Huis de deuren, als nieuwe vleugel bij Teylers Museum. Dit unieke 18e-eeuwse Rijksmonument was het woonhuis van Pieter Teyler, uit wiens nalatenschap Teylers Museum werd opgericht. Ga mee met gidsen die je alles vertellen over de bouwstijl, interieur en achtergronden van dit prachtig gerestaureerde huis.

Zaterdag 18 juni - 12:00, 13:30 en 15:00u
Gratis toegang, je hebt wel een ticket voor het museum nodig
Reserveren is niet mogelijk, op de dag zelf kun je een voucher afhalen bij de kassa

Rondleiding Historische Bibliotheek

Ga met onze gidsen mee naar de eerste verdieping van Teylers Museum voor een exclusieve rondleiding door de historische Bibliotheek en de Gehoorzaal, plekken die normaliter niet toegankelijk zijn tijdens een museumbezoek. Ontdek alles over dit prachtige gedeelte van het museum, dat opende in 1885, honderd jaar na de opening van de Ovale Zaal.

Zaterdag 18 juni - 12:00, 13:30 en 15:00u
Gratis toegang, je hebt wel een ticket voor het museum nodig
De rondleiding is bedoeld voor volwassenen, er is plek voor maximaal 15 personen.

Kunst en Vliegwerk

Inloopworkshop Droomhuizen (vanaf 4 jaar)

Pieter Teyler was een echte dromer. Daarom is met zijn geld dit mooie museum gebouwd. Hij wenste dat iedereen zou genieten van kunst en wetenschap. Ook zijn woonhuis lijkt wel uit een droom te komen. Het is heel groot en prachtig versierd. Hoe ziet jouw droomhuis er eigenlijk uit? Bouw het van karton, papier en alle kleuren die je maar wilt!

Tijden: van 13:00u tot 15.30u (inloop tot 15:00u mogelijk)
Locatie: Educatief Paviljoen (achter het museumcafé)
de workshop is gratis op vertoon van een entreebewijs.

Koop je tickets online