De verjaardag van Audubon: De vogels van Teylers Museum — Teylers Museum

De verjaardag van Audubon: De vogels van Teylers Museum

Exclusieve rondleiding door Peter, vogelaar en gids bij Teylers

26 april 2022, 11:45 - 14:00

Audubon werd geboren op 26 april 1785 op Haïti — destijds een Franse kolonie — en groeide op in Frankrijk onder de naam Jean-Jacques Audubon. Om de dienstplicht van Napoleon te ontduiken week hij in 1803 uit naar de Verenigde Staten en verengelste er zijn naam tot John James. Zijn werk en leven staan centraal in de tentoonstelling Vogelpracht.

Ter gelegenheid van zijn verjaardag kun je op 26 april meedoen met een exclusieve rondleiding door Peter, vogelaar en rondleider bij Teylers.

Hoe krijg je een vogel goed op beeld? De kunst van het vogelen en fotograferen van vogels steekt steeds meer mensen aan. Teylers-gids en gepassioneerd vogelaar Peter van Graafeiland toont je de mooiste plaatjes van de collectie, waarbij de prachtige en kleurrijke afbeeldingen uit de unieke 19e-eeuwse vogelboeken centraal staan, maar waarbij je ook stilstaat bij de oudste vogel uit onze collectie en de mooiste moderne foto’s van vogels. Extra bijzonder, speciaal voor de Museumweek: Peter neemt je mee naar de eerste verdieping voor een exclusief kijkje in de sfeervolle historische Bibliotheek. De rondleiding is een opmaat of verdieping voor de tentoonstelling Vogelpracht.

Praktisch
Dinsdag 26 april – start om 11.45 en 13.15 uur
Gratis toegang, je hebt wel een ticket voor het museum nodig
Reserveren is niet mogelijk, op de dag zelf kun je een voucher afhalen bij de kassa