Hoe vind je een dino en hoe graaf je hem op? — Teylers Museum

Hoe vind je een dino en hoe graaf je hem op?

Kindercollege door paleontoloog Anne Schulp (va. 8 jaar)

19 februari 2020, 14:00 - 14:45

Paleontologen zoeken naar fossiele resten van planten en dieren die lang geleden leefden … zoals dinosauriërs. Maar waar ga je zoeken? Hoe vind je zo’n fossiel? Hoe graaf je de botten op en hoe maak je daar dan weer een skelet van? Vandaag vertelt Anne Schulp je alles over de zoektocht naar dinosauriërs.

Paleontoloog Anne Schulp is als onderzoeker verbonden aan museum Naturalis in Leiden, en hoogleraar paleontologie aan de Universiteit Utrecht. Bij Teylers Museum is hij honorair conservator paleontologie. In de afgelopen jaren groef hij met zijn team in de VS de skeletten van Tyrannosaurus en Triceratops op.

Wanneer? 19 februari van 14;00 – 14:45 uur
Voor wie? Voor kinderen (en hun ouders) vanaf 8 jaar.
Waar? In de historische gehoorzaal van het museum (let op: max. 150 personen)
Gratis deelname (op vertoon van een entreekaartje voor het museum)

We hebben 150 plekken in onze zaal. Je kunt niet meer reserveren. Als er nog plekken over zijn kun je je daarvoor op de dag zelf bij de kassa aanmelden.

Koop je tickets online