Museumweek 2016 in Teylers Museum — Teylers Museum

Museumweek 2016 in Teylers Museum

Gratis Rondleidingen Deluxe in de historische bibliotheek

16 april 2016 t/m 24 april 2016

Het engeltje op de titelpagina van het beroemde bloemenboek The temple of flora van Thornton injecteert de natuur met behulp van zijn pijl met liefde. De boodschap is duidelijk: planten hebben een seksueel leven. Naast heel veel schitterende bloemenplaten bevat het boek ook gedichten die de lof zingen op de natuur. Het boek kwam niet voor niets uit in 1799, dezelfde periode waarin de Engelse dichter William Wordsworth zijn Lyrical Ballads (1798) publiceerde, en daarmee de romantiek inluidde. Speciaal voor de Museumweek haalt Teylers Museum dit boek voor even uit het donkere depot. Blader samen met een rondleider door dit romantische bloemenboek en verwonder je over de schoonheid van de natuur. Het boek ligt in de historische Bibliotheek die normaal niet toegankelijk is voor het publiek. Kom op tijd en bemachtig een gratis kaartje voor deze exclusieve rondleiding en bladersessie!

Extra activiteiten

In de Museumweek van 16 t/m 24 april biedt Teylers Museum iedere dag van 14-15 uur een gratis Rondleiding Deluxe aan. Je komt op plekken die anders verborgen blijven voor het publiek en bekijkt onder andere de The temple of flora van Thornton in de historische Bibliotheek. Let op, er kunnen maximaal 20 mensen mee per rondleiding. Op de dag zelf kun je een deluxe-kaartje afhalen bij de kassa. Reserveren is niet mogelijk. Deelname is gratis (excl. museumentree).

Koop je tickets online