De conservator vertelt….met Esther van Gelder — Teylers Museum

De conservator vertelt….met Esther van Gelder

Verdiep je in de tentoonstelling Een ode aan de Nederlandse vlinder

12 april 2019, 13:00 - 13:30

Sluit op donderdag en vrijdag aan bij de rondleidingen De conservator vertelt… Conservatoren Terry van Druten en Esther van Gelder nemen je mee door het Museum van de Verwondering. Verdiep je in onze tijdelijke tentoonstellingen 200 soorten groen en Een ode aan de Nederlandse vlinder.

De conservator vertelt… vindt plaats op donderdag 11 en vrijdag 12 april om 13.00 uur. Per rondleiding kunnen er maximaal 15 mensen mee. Deelname is gratis voor bezoekers (excl. museumentree). Op de dag zelf kun je een kaartje afhalen bij de kassa. Reserveren is niet mogelijk. Verzamelpunt: ingang van het museum, bij de kassa.

De conservator vertelt… met Esther van Gelder

In het boekenkabinet vindt momenteel de tentoonstelling Een ode aan de Nederlandse vlinder plaats. Rond 1700 werd insectenstudie, vooral naar vlinders en rupsen, een populaire liefhebberij. Tegen deze achtergrond begonnen vader en zoon Sepp, twee graveurs uit Amsterdam, met hun pionierswerk naar insecten. Dit leidde tot enkele baanbrekende boeken met daarin prachtig gedetailleerde gravures. Esther van Gelder, Conservator Wetenschap, vertelt over de bijzondere werken van vader en zoon Sepp én opvolgers.

Deze activiteit is onderdeel van het programma tijdens de Nationale Museumweek.

Koop je tickets online