Open Monumentendag / Haarlems Cultuur Festival — Teylers Museum

Open Monumentendag / Haarlems Cultuur Festival

Bezoek het monumentale Teylers Museum gratis!

09 september 2017 t/m 10 september 2017

Ter gelegenheid van de Open Monumentendag en het Haarlem Cultuur Festival is Teylers Museum op zaterdag 9 en zondag 10 september gratis te bezoeken.

Demonstraties

Beleef ‘het therapeutische Teyler-schokje’ – dat iedereen zijn hele leven bijblijft! Schrik niet van de vonken van de Wimshurst-machine of laat je haren te berge rijzen bij de Van de Graaff-machine. En wist je dat je met cola elektriciteit kunt opwekken…?

Beide dagen om 12.00 / 12.45 / 13.30 / 14.15 / 15.00 / 15.45 uur

Kunst & Vliegwerkworkshops

Op zondag 10 september kun je meedoen aan de workshop Elektromotor.

Er was een tijd dat er geen motoren bestonden. Auto’s en vliegtuigen waren er niet. Totdat iemand ontdekte hoe je met elektriciteit iets kunt laten bewegen! Dat was een revolutie. Doe jij het hem na vandaag?

Voor deze workshops kun je je vooraf online aanmelden (kies het tijdstip waarop je mee wilt doen). De workshop start om 13:00 uur en om 14:30 uur en duurt een uur en is voor bezoekers van alle leeftijden vanaf 4 jaar.

Rondleidingen

Op zaterdag en zondag wordt er om 13.00 uur een gratis rondleiding aangeboden. Kaarten zijn beperkt beschikbaar en alleen te verkrijgen in het Stadhuis.

Koop je tickets online