Weekend van de Wetenschap — Teylers Museum

Weekend van de Wetenschap

02 oktober 2021 t/m 03 oktober 2021

Tijdens het Weekend van de Wetenschap is er van alles te doen in Teylers Museum! Maak een mooie mobile met vogels tijdens de Kunst en Vliegwerk workshops op zaterdag en zondag. Of schuif aan bij een demonstratie of een superinteressant kindercollege!

Alle activiteiten zijn gratis op vertoon van een entreekaartje voor het museum.

Zaterdag 2 oktober

12.30 – 16.30 uur Demonstratie van het opzetten van vogels.

Hoe wordt een vogel opgezet? Becky Desjardins van Naturalis laat het je zien. Kijk toe hoe zij de vogels zorgvuldig en respectvol behandelt, zodat ze lang bewaard en onderzocht kunnen worden in de collectie van Naturalis. De vogels zijn uiteraard op natuurlijke wijze gestorven.

13.00 – 15.30 uur Kunst & Vliegwerk. Inloopworkshop: Zie je ze vliegen?

De maker van het gigaboek ‘Birds of America’ zag ze vliegen. De Vogels van Amerika. Hij tekende ze allemaal! Kun jij dat ook? Teken, knip, kleur en plak vandaag jouw eigen prachtvogel. Maak samen met wie je naar het museum gekomen bent een mooie mobile, en hang hem thuis op (in de wind, dan fladderen je vogels zo mooi!).
Voor kinderen vanaf 4 jaar en hun (groot)ouders.

Zondag 3 oktober

13.00 – 15.30 uur Kunst & Vliegwerk. Inloopworkshop: Zie je ze vliegen?

Voor kinderen vanaf 4 jaar en hun (groot)ouders.

14.00 – 14.45 uur Pop-up wetenschapper kinderlezing over koolmezen.

Gedragsecoloog Krista van den Heuvel wil weten hoe slim koolmezen eigenlijk zijn en hoe je dat kan meten. In deze lezing vertelt deze pop-up wetenschapper van NIOO of koolmezen net zo slim zijn als hun ouders, en over de voordelen van slim zijn om te overleven.
Voor kinderen vanaf 8 jaar en hun (groot)ouders.

Koop je tickets online