Welkom in Pieter Teylers Huis — Teylers Museum

Welkom in Pieter Teylers Huis

Extra activiteiten in het huis

21 maart 2023 t/m 07 mei 2023

Heb je Pieter Teylers Huis al gezien?
Na een grondige restauratie opende dit 18de-eeuwe Rijksmonument eind 2021 voor het publiek, als nieuwe vleugel aan het museum. In het huis woonde Pieter Teyler, een rijke Haarlemmer, die de wens had om de wereld voor iedereen mooier te maken. Na zijn dood in 1778 ontstond in het huis bij zijn erfgenamen het idee voor een museum. Teylers Museum werd aan zijn huis vast gebouwd. Het werd een plek om de wereld in kaart te brengen en te begrijpen, door kunst en wetenschap.

Laat je verwonderen in het oudste museum van Nederland én in het huis! Tot en met 7 mei zijn er extra activiteiten in Pieter Teylers Huis:

Verdiepende rondleidingen
Verschillende dagen
Ontdek meer over het huis en de idealen van Pieter Teyler

Thuis bij Teylers
25 maart t/m 8 april

Acht Haarlemmers helpen mee om van Pieter Teylers Huis een plek van en voor de stad te maken. In de verschillende wijken van de stad werken deze sleutelfiguren ieder op hun eigen manier aan een beter samenleving voor iedereen, net zoals Pieter Teyler dat deed. Tijdens Thuis bij Teylers laten ze je zien hoe ze dat doen in een afwisselend activiteitenprogramma.

De kleuren van Pieter Teylers Huis
13, 20 april, 4 mei

Interieurrondleiding door Rosan Scheres

Spoken in Teylers Huis