200 soorten groen is geopend! — Teylers Museum

200 soorten groen is geopend!

04-02-2019 | Kom de botanische kunst van Franz en Ferdinand Bauer bewonderen

Afgelopen weekend ontvingen we de eerste bezoekers voor de nieuwe tentoonstelling 200 soorten groen, botanische kunst van Franz en Ferdinand Bauer.

De tentoonstelling is een lust voor het oog! Van de allermooiste botanische aquarellen tot tekeningen van bijzondere dieren; elke lijst bevat een echt meesterwerk!

Bij hoge uitzondering zijn voor deze tentoonstelling de natuurhistorische musea in Wenen en Londen, evenals de Bodleian Libraries in Oxford en The Royal Society (lees hier hun blogpost over de tentoonstelling) bereid geweest hun kostbare en kwetsbare Bauer-tekeningen uit te lenen. Een aantal tekeningen zal na deze tentoonstelling zelfs nooit meer uitgeleend gaan worden vanwege hun kwetsbaarheid.

De tentoonstelling is tot en met 12 mei 2019 te bewonderen.