Nieuwe Netflix-serie Ares gedeeltelijk opgenomen in Teylers Museum — Teylers Museum

Nieuwe Netflix-serie Ares gedeeltelijk opgenomen in Teylers Museum

Vanaf vrijdag 17 januari te zien

Teylers Museum op Netflix? Jazeker: vanaf vrijdag 17 januari is Ares te zien, de eerste Nederlandse Netflix Original. De serie is gedeeltelijk opgenomen in Teylers Museum en is in 190 landen beschikbaar.

Ares is een groots opgezette psychologische horrorserie over een exclusief studentencorps, dat duistere geheimen bewaart over de geschiedenis van Nederland. Twee nachten werd het museum overgenomen door de Netflix-filmcrew en heerste er een duistere sfeer in de zalen. Genoten de bezoekers overdag nog van het zonovergoten gebouw en de collectie, ’s avonds liepen er acteurs in kostuums met grote kappen over hun hoofd door de historische bibliotheek. Ook in de entreehal werd gefilmd: in de trailer is het ronde balkon van de eerste verdieping te zien.

Ares is geregisseerd door Giancarlo Sanchez (Mocro Maffia) en Michiel ten Hoorn (Aanmodderfakker). De cast bestaat uit veel jonge acteurs, onder wie de Haarlemse Tobias Kersloot. Naast Teylers Museum werden er ook opnames gemaakt in onder andere het Rijksmuseum en het Tropenmuseum, dus er is in ieder geval veel moois te zien voor de 158 miljoen Netflix-abonnees. We zijn benieuwd naar het eindresultaat: durf jij te kijken of je Teylers Museum herkent?

Ook NRC en Het Parool schreven over deze bijzondere productie.