BankGiro Loterij schenkt twee ton aan Teylers Museum — Teylers Museum

BankGiro Loterij schenkt twee ton aan Teylers Museum

20-02-2018 | Deelnemende bezoekers kopen voor bijna €80.000 aan geoormerkte loten

Tijdens het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij werd op 20 februari een bedrag van €277.419,- toegekend aan Teylers Museum. Het museum is verguld met de toekenning, waarmee bijzondere nieuwe aankopen voor de collectie kunnen worden gedaan en de presentatie kan worden verbeterd. Van dit totale bedrag is €77.419 de opbrengst van de zogenoemde geoormerkte loten die Teylers Museum verkoopt in de entreehal van het museum aan deelnemers die specifiek Teylers Museum willen steunen. De opbrengst van deze verkochte loten voor Teylers is dit jaar flink gestegen.

De BankGiro Loterij steunt goede doelen die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed in Nederland en is daarmee dé cultuurloterij van Nederland.

Teylers Museum is een van de vaste beneficiënten. De BankGiro Loterij kan jaarlijks, dankzij haar 800.000 deelnemers, vele tientallen miljoenen euro's uitkeren aan circa 70 musea en andere culturele instellingen in Nederland, waaronder Teylers Museum. Hiermee kunnen de instellingen belangrijke kunstwerken aankopen, die een bijzondere aanvulling zijn op hun collectie, of restauraties verrichten. Dit jaar werd een recordbedrag uitgereikt van bijna 75 miljoen euro. Lees meer over de cultuurloterij op www.bankgiroloterij.nl

Foto Roy Beusker Fotografie