Bezoek Teylers Museum online — Teylers Museum

Bezoek Teylers Museum online

Dwaal virtueel door de zalen of volg een online rondleiding

Gesloten luiken in de Instrumentenzaal, dino's in het donker en niemand die ziet hoe prachtig de Ovale Zaal in de ochtendzon is: Teylers Museum is gesloten voor publiek. Gelukkig hoeft niemand het museum helemaal te missen. Sinds deze week is het mogelijk om vanuit je eigen huiskamer virtueel door het historische gebouw te dwalen. Je kunt zelfs op plekken komen die normaal niet voor het publiek toegankelijk zijn, zoals de prachtige Bibliotheek.

Online rondleidingen

Haarlemmer Yorick Leusink maakte een virtuele 360-gradentour door het museum. Zo kun je gewoon vanaf de bank door de zalen van Teylers Museum lopen. Voor iedereen die meer details wil weten over objecten uit de zalen, is het – zoals altijd – mogelijk om online door de collectie te bladeren óf om een online rondleiding te volgen. Hoofdconservator Kunst Terry van Druten liet al de Tweede Schilderijenzaal zien en ging daarbij niet alleen in op de kunst, maar ook op de inrichting van de zaal. Collectiemedewerker Tim de Zeeuw kroop zelfs ín een vitrine in de Tweede Fossielenzaal om de tandafdrukken van een Mosasaurus in een schildpadfossiel te laten zien. Marjan Scharloo vestigde de aandacht op allerlei bijzondere details van de Ovale Zaal. De rondleidingen zijn allemaal terug te kijken via het YouTube-kanaal van Teylers Museum. Hou de website in de gaten voor aankondigingen van nieuwe tours. Op de website vind je ook tips voor kinderen én nieuwe blogs van medewerkers over de fascinerende verhalen die Teylers rijk is: over de collectie, de tradities en het gebouw.