Blij met vaste bijdrage BankGiro Loterij — Teylers Museum

Blij met vaste bijdrage BankGiro Loterij

04-02-2016 | Tijdens het Goed Geld Gala ontvingen we onze vaste bijdrage én extra geld van mensen die geoormerkte loten kochten

Tijdens het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij werd op 3 februari jl. een bedrag van €200.000,- toegekend aan Teylers Museum. Het museum is bijzonder verguld met de toekenning, waarmee bijzondere nieuwe aankopen voor de collectie kunnen worden gedaan en de presentatie kan worden verbeterd. Daarnaast mocht Teylers Museum een cheque van €35.019 in ontvangst nemen. Dit is de opbrengst van de zogenoemde geoormerkte loten die het afgelopen jaar voor het eerst in de Entreehal zijn verkocht aan deelnemers die specifiek Teylers Museum willen steunen.

De BankGiro Loterij steunt goede doelen die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed in Nederland en is daarmee de cultuurloterij van Nederland.

Teylers Museum is een van de vaste beneficianten. De BankGiro Loterij kan jaarlijks, dankzij haar  600.000 deelnemers, vele tientallen miljoenen euro's uitkeren aan 70 musea en andere culturele instellingen in Nederland, waaronder Teylers Museum. Hiermee kunnen de instellingen belangrijke kunstwerken aankopen, die een bijzondere aanvulling zijn op hun collectie, of restauraties verrichten. Lees meer over de cultuurloterij op www.bankgiroloterij.nl.

Foto Roy Beusker Fotografie