De Lorentz Formule genomineerd voor de European Museum of the Year Award 2020 — Teylers Museum

De Lorentz Formule genomineerd voor de European Museum of the Year Award 2020

Teylers Museum is met De Lorentz Formule genomineerd

Teylers Museum is met De Lorentz Formule genomineerd voor de European Museum of the Year Award 2020. De Lorentz Formule, een theatrale tour door het laboratorium van Nobelprijswinnaar Hendrik Lorentz, is dagelijks te zien in het museum. Twee acteurs nemen je mee terug in de tijd naar de hoogtijdagen van natuurkundige Lorentz, die onderzoek deed in zijn laboratorium in Teylers Museum. Inmiddels zijn er al meer dan 2500 voorstellingen te zien geweest.

De lijst nominaties bestaat uit musea in heel Europa. De winnaars – de awards zijn in meerdere categorieën onderverdeeld – worden op 2 mei 2020 bekendgemaakt tijdens de EMYA Award Ceremony in het National Museum Wales in Cardiff. Uiteraard zijn we trots op de nominatie.

De EMF/EMYA is een toonaangevende organisatie voor de ontwikkeling van de openbare kwaliteit van Europese musea. Meer informatie: europeanforum.museum. De Lorentz Formule is t/m 17 mei dagelijks te zien in Teylers Museum. Daarna is de theatrale tour alleen op vrijdag en in het weekend te volgen. De toegang is gratis (exclusief museumentree). Reserveren kan via deze website (€1,- reserveringskosten).