De Nationale Museumweek – 20 t/m 26 april — Teylers Museum

De Nationale Museumweek – 20 t/m 26 april

Ontdek het echte goud van Teylers Museum online

In de Nationale Museumweek zetten ruim 400 musea hun unieke collecties, ons culturele kapitaal, volop in de schijnwerpers. Ook dit jaar gaat de Museumweek door: van maandag 20 t/m zondag 26 april, in digitale vorm. Ontdek het echte goud van Teylers Museum online.

Net zoals eerdere jaren stellen musea hun pronkstuk centraal. Het pronkstuk van Teylers Museum is de prachtige historische Bibliotheek, die je virtueel kunt bezoeken. Met een 360 graden-tour kun je vanuit je eigen huiskamer door het historische gebouw dwalen en op plekken komen die normaal niet voor het publiek toegankelijk zijn, zoals de Bibliotheek.

Online rondleidingen en meer

Speciaal voor de Museumweek is er deze week een rondleiding, live via Instagram. Op dinsdag 21 april om 14.00 uur geeft hoofd Collectiebeheer Wetenschap Herman Voogd een rondleiding door de Bibliotheek. Heb je geen Instagram? De rondleidingen zijn na afloop terug te kijken via YouTube.

Voor iedereen die meer details wil weten over collectiestukken, is het – zoals altijd – mogelijk om online door de collectie te bladeren. Voor bijzondere verhalen over de objecten, de tradities en het gebouw: lees de nieuwe blogs van medewerkers.

De Nationale Museumweek – 20 t/m 26 april

In deze lastige tijden bieden museale collecties en eigen kunstwerken troost. Dit jaar, tijdens de zesde editie van de Nationale Museumweek, zou 75 jaar culturele vrijheid gevierd worden in samenwerking met het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Dat gebeurt nog steeds, maar dan in digitale vorm. Ruim 400 musea zetten hun unieke collecties, ons culturele kapitaal, volop in de schijnwerpers. Ontdek – juist nu – samen #OnsEchteGoud tijdens de Nationale Museumweek 2020. Kijk op www.museumweek.nl voor meer informatie.

Foto: Kelly Schenk, 2018 (model Tessa van den Boogaard)