DinoDag in Teylers Museum op 16 februari — Teylers Museum

DinoDag in Teylers Museum op 16 februari

Workshops, kindercolleges, een fossielenspreekuur en heel veel dino’s

In Teylers Museum is tot en met 23 augustus de familietentoonstelling Dinomakers te zien. Verwonder je over schilderijen, tekeningen, toverlantaarnplaatjes, fossielen en modellen die het veranderende beeld van dino’s en ander prehistorisch leven laten zien. In de voorjaarsvakantie is er veel te doen rondom de tentoonstelling met als hoogtepunt een DinoDag op zondag 16 februari met workshops, kindercolleges, een fossielenspreekuur en rondleidingen.

Voorjaarsvakantie

In de voorjaarsvakantie is het museum extra geopend op maandag 17 februari. Elke dag is er een Kunst en Vliegwerk-inloopworkshop Schaduwen van Jurassic World (4+) waarin je de hoofdrolspelers voor een spannend Jurassic World-dinoverhaal bedenkt én ze als schaduwen op het witte doek tot leven brengt. Paleontoloog Anne Schulp van Naturalis en Teylers Museum geeft op woensdag 19 februari om 14.00 uur een kindercollege (8+) over de vraag: hoe vind je een dino en hoe graaf je hem op? Aanmelden kan hier.

DinoDag

Kom op zondag 16 februari naar de DinoDag en doe mee aan allerlei activiteiten. Luister naar een kinderlezing (8+) door paleokunstenaar Remie Bakker of bekijk hoe hij een Velociraptor maakt van klei en probeer het zelf ook (6+). Gastconservator Esther van Gelder bedacht de tentoonstelling. Ga mee met haar rondleiding en ontdek hoe mensen vroeger dachten over de oertijd. Paleontoloog Eric Mulder geeft een lezing met als titel ‘Was de T. rex een nijdige kip?’ (6+). Heb je iets ouds gevonden, maar weet je niet wat het is? Laat het tijdens de DinoDag zien aan de deskundigen van Naturalis. Natuurlijk is er ook weer een inloopworkshop Schaduwen van Jurassic World. Kijk hier voor het complete programma en meer informatie.

Dinomakers

Miljoenen jaren geleden krioelde de aarde al van het leven. Wezens die geen mens ooit heeft gezien. Het enige bewijs dat we hebben zijn fossielen: versteende resten van planten en dieren. Vaak niet meer dan een dijbeen, een kies of een pootafdruk. Wie maakt daar een dino van? De tentoonstelling Dinomakers geeft een overzicht van twee eeuwen paleokunst: de spannende en verrassende verbeelding van dino’s en ander prehistorisch leven door kunstenaars en wetenschappers. Ontdek de mooiste en opvallendste creaties.

Afbeelding: Dinomakers in Teylers Museum. Foto: Bibi Veth