Haarlemse housewarming Pieter Teylers Huis — Teylers Museum

Haarlemse housewarming Pieter Teylers Huis

6-12-2021 | georganiseerd in samenwerking met negen Haarlemmers

Zaterdag 4 december was er een speciale opening van Pieter Teylers Huis voor genodigden uit Haarlem. Deze feestelijke dag werd georganiseerd in samenwerking met negen Haarlemmers uit verschillende delen van de stad. Al deze 'sleutelfiguren' zetten zich ieder op hun eigen manier in om een betere samenleving te creëren voor iedereen, geheel in de geest van Pieter Teyler. Van muziekdocent Vincent tot Edna, die activiteiten organiseert voor multiculturele meiden. Van woordkunstenaar Mike tot Renate, die al jarenlang sociale initiatieven ontplooit in de stad: samen maakten ze deze dag en helpen ze mee om van Pieter Teylers Huis een huis van en voor Haarlem te maken.

De dag werd geopend door wethouder Marie-Thérèse Meijs en kinderburgemeester Yusuf Aypek. Na de opening was er elke drie kwartier een talk of performance met/van de sleutelfiguren in de Ovale Zaal. Hun achterban was hierbij aanwezig en vele lezers van het Haarlems Dagblad. Vervolgens bezochten ze het huis.

Bekijk de reportage van NH Nieuws.