Leonardo da Vinci en Frans Hals rijden mee met Bloemencorso Bollenstreek — Teylers Museum

Leonardo da Vinci en Frans Hals rijden mee met Bloemencorso Bollenstreek

21-04-2018 | Bloemencorsowagen blikt vooruit op grote najaarstentoonstellingen

Dit najaar heeft Haarlem twee tentoonstellingen van wereldformaat in huis: Leonardo da Vinci in Teylers Museum (v.a. 5 oktober 2018) en Frans Hals en de Modernen in het Frans Hals Museum (v.a. 13 oktober 2018). Om dat aan te kondigen reden beide grote meesters vandaag mee in het bloemencorso dat jaarlijks in de bollenstreek plaatsvindt. Op een gecombineerde wagen zijn Leonardo en Frans aan het werk aan twee van hun iconische kunstwerken: de Mona Lisa en Malle Babbe. Het Haarlemse collectief Je Suis Energy maakte het ontwerp in het kader van Haarlem Cultuurjaar 2018.

Op zondag 22 april staat de metershoge praalwagen ter promotie van beide tentoonstellingen op de Gedempte Oude Gracht in Haarlem. De musea werken onder meer samen door een gereduceerd combiticket aan te bieden voor de najaarstentoonstellingen. De tickets zijn vanaf eind augustus online te koop. Voor meer informatie over de tentoonstelling, klik je hier!

Leonardo da Vinci

Klik voor meer informatie over het bloemencorso en Haarlem Cultuurjaar 2018.

Foto's: Hilde de Wolf