Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht — Teylers Museum

Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht

Klaas Knot wordt opgevolgd door Stan Kaatee

Na twee bestuurstermijnen van vier jaar heeft Klaas Knot, president van de Nederlandsche Bank, het voorzitterschap van de Raad van Toezicht van Teylers Museum op 17 maart overgedragen aan Stan Kaatee. Klaas Knot was altijd zeer betrokken bij het museum en het daarbij bijbehorende gedachtegoed van de Verlichting en we zullen zijn voortreffelijk voorzitterschap bijzonder missen.

Stan Kaatee (1972) is directeur Economische Zaken van de Gemeente Amsterdam en voormalig raadsadviseur Financiën en Sociale Zaken bij het kabinet van de Minister-president. Hij was tussen 2002 en 2009 lid van de PvdA-fractie in de Haarlemse gemeenteraad.

Kaatee: “Als geboren en getogen Haarlemmer kwam ik als klein kind al in Teylers Museum. Tijdens mijn middelbare schoolperiode op het Stedelijk Gymnasium heb ik een passie gekregen voor de periode van de Verlichting. Ik vind het dan ook een grote eer om nu voorzitter van de Raad van Toezicht van Teylers Museum te worden. Dit Haarlems cultureel erfgoed heeft niet alleen wereldwijd grote historische betekenis, ik zie het als mijn opdracht om eraan bij te dragen dat dit erfgoed ook voor de toekomst behouden blijft.”