Nu al de 100.000ste bezoeker voor Teylers Museum — Teylers Museum

Nu al de 100.000ste bezoeker voor Teylers Museum

24-08-2016 | Mooi bezoekersaantal in 2016

Anita Homan uit Zaandam is de 100.000ste bezoeker van 2016 in Teylers Museum. Samen met haar moeder Thea Homan kwam Anita op woensdag 24 augustus het museum en de tentoonstelling De luchtballon bekijken. Nog net op tijd, de tentoonstelling loopt nog maar t/m 28 augustus. Voor hun bezoek aan Teylers zijn ze naar de reistentoonstelling in De Hallen geweest. “Met De luchtballon houden we dat fijne vakantiegevoel nog even vast.”

Het mooie bezoekersaantal is te danken aan de succesvolle tentoonstellingen Echte winters die eerder dit jaar te zien was en De luchtballon. Maar ook aan het groeiend aantal mensen dat voor het museum als geheel komt. Directeur Marjan Scharloo: “De tentoonstellingen worden altijd hoog gewaardeerd, maar nooit zo goed als het gebouw en de vaste collecties. Mensen verwonderen zich hier over de authentieke sfeer, de bijzondere verhalen en de mooie architectuur.”

Op zondag 28 augustus is De luchtballon voor het allerlaatst te zien. Daarna wordt de zaal klaargemaakt voor een prachtige kunsttentoonstelling over Jan Weissenbruch, die ook wel de Vermeer van de 19de eeuw wordt genoemd. Jan Weissenbruch is van 10 september 2016 t/m 8 januari 2017 te zien.