Restauratie historisch trappenhuis — Teylers Museum

Restauratie historisch trappenhuis

Het team van restaurator Vera Tolstoj knapt het trappenhuis op

Deze zomer wordt er in het museum hard gewerkt aan verschillende projecten. De grote tentoonstellingszaal is opgeknapt en wordt nu gereed gemaakt voor onze nieuwe tentoonstelling 'Jong in de 19e eeuw' (geopend vanaf 7 september) en in het trappenhuis bij de entree is een grote steiger opgebouwd. Op deze steiger is het team van restaurator Vera Tolstoj Conservation & Restoration bezig om het historische trappenhuis op te knappen.

Het schilderwerk in de hal was vervuild en ook op het glas in de koepel was veel stof blijven liggen. Na het schoonmaken zijn de breuken en scheurtjes in het stucwerk hersteld volgens dezelfde methode die in de Sixtijnse Kapel wordt gebruikt. Ook zijn oude retouches verwijderd die nu opnieuw worden aangebracht met een ander type verf dat minder opglimt naarmate de tijd vordert.

Het museum is gewoon toegankelijk voor publiek en vanaf 7 september is het gerestaureerde trappenhuis weer door iedereen te bewonderen!