Samenwerking Frans Hals Museum en Teylers Museum — Teylers Museum

Samenwerking Frans Hals Museum en Teylers Museum

29-1-2018 | Haarlemse musea ondertekenen samenwerkingsconvenant

Deze week ondertekenden museumdirecteuren Ann Demeester van het Frans Hals Museum en Marjan Scharloo van Teylers Museum het samenwerkingsconvenant voor de twee blockbustertentoonstellingen in het najaar van 2018.

Voor Frans Hals en de Modernen (vanaf 13 oktober in het Frans Hals Museum) en Leonardo da Vinci (vanaf 5 oktober in Teylers Museum) werken de twee Haarlemse musea nog intensiever samen dan gewoonlijk. Met een gezamenlijke website voor online tickets en een combikaartje wordt het makkelijk en voordelig om straks beide tentoonstellingen te bezoeken. “Nooit eerder waren er tegelijkertijd zoveel (inter)nationale topstukken uit de kunst in Haarlem te zien. Een prachtige gelegenheid om onze altijd al goede samenwerking extra te onderstrepen”, aldus Marjan Scharloo. Ann Demeester vult aan: “Met deze twee toptentoonstellingen wordt Haarlem een ‘onvermijdelijke’ bestemming voor de kunstliefhebber en nummer 1 op de bucketlist van de cultuuromnivoor”.

Tickets zijn vanaf eind augustus online te koop. De tentoonstellingen in Teylers Museum en het Frans Hals Museum maken deel uit van Haarlem Cultuurstad 2018, een jaar vol kunst en cultuur.

foto: Bibi Veth