Televisieserie over topstukken Teylers Museum — Teylers Museum

Televisieserie over topstukken Teylers Museum

02-11-2015 | Camera Curiosa op NPO Doc vanaf 5 november!

Wat doet het topje van de Mont Blanc in een museum? Wat maakte de elektriseermachine zo interessant dat Napoleon er voor naar Nederland kwam? En welke rol speelt een miljoenen jaren oud fossiel in het huidige debat over het ontstaan van de mens?

Camera Curiosa

De nieuwe serie Camera Curiosa staat bij deze en andere vragen stil. Historische objecten uit de collectie van Teylers Museum worden steeds gekoppeld aan documentaires over hedendaagse thema's. Camera Curiosa is vanaf 5 november te zien op NPO Doc. Je kunt ook online kijken en via digitale televisie: Ziggo (kanaal 212), KPN (102), Caiway (118).

Afleveringen

Michel Hommel, Hoofd Publiekszaken van Teylers Museum, vertelt over vijf bijzondere objecten en plaatst ze - aan de hand van documentaires - in het wereldbeeld van nu.

UitzendingAflevering
Donderdag 5 november om 22.00 uur Zondvloedmens & 'Judegement Day - Intelligent Design on Trial'
Donderdag 12 november om 22.00 uur Encyclopédie van Diderot & 'Digitaal geheugenverlies'
Donderdag 19 november om 22.00 uur Topje van de Mont Blanc & 'Descent into the Ice'