Teylers Museum blij met nominatie European Museum of the Year Award — Teylers Museum

Teylers Museum blij met nominatie European Museum of the Year Award

07-05-2021 | voor het Lorentz Lab

Op donderdag 6 mei werden de winnaars van de European Museum of the Year Awards 2020 en 2021 bekendgemaakt door het European Museum Forum. Teylers Museum was voor 2020 genomineerd voor het Lorentz Lab, waar natuurkunde en wetenschap voor een breed publiek toegankelijk gemaakt worden met de theatrale rondleiding De Lorentz Formule. Naast Teylers Museum waren nog vier Nederlandse musea genomineerd: het Anne Frank Huis, het Bizarium in Sluis, Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden en het Tropenmuseum in Amsterdam, dat een special commendation kreeg. Het Stapferhaus in Lenzburg, Zwitserland, won de EMYA 2020.

Naturalis in Leiden won de EMYA voor 2021, een prachtige prestatie. De Nederlandse musea doen het goed doen bij de jury van deze prestigieuze prijs, want voor 2021 waren ook het LAM in Lisse en de Lakenhal in Leiden genomineerd.