Teylers Museum in oranje licht — Teylers Museum

Teylers Museum in oranje licht

25-11-2021 | Teylers Museum doet mee aan de Orange the World-campagne

Teylers Museum doet mee aan de Orange the World-campagne, waarmee aandacht wordt gevraagd voor de strijd tegen geweld tegen vrouwen. Vanaf de Internationale Dag tegen Geweld Tegen Vrouwen wordt het museum daarom t/m 10 december in het oranje licht gezet.

Orange the World is een wereldwijde campagne. In Nederland doen meer dan 125 gemeenten mee. In de regio Haarlem zullen naast Teylers Museum onder meer de toren van de Grote of Sint Bavo, Molen de Adriaan, de Stadsschouwburg, Patronaat en de Amsterdamse Poort oranje verlicht zijn.

In Nederland wordt de Orange the World campagne gecoördineerd door UNWomen Nederland, Zonta International en Soroptimist International Nederland, Suriname en Curacao. In Haarlem ligt de organisatie bij de vrouwenorganisaties Zonta Kennemerland Zuid en Soroptimist club Haarlem-Kennemerland.