Teylers Museum ontvangt 150.000ste bezoeker — Teylers Museum

Teylers Museum ontvangt 150.000ste bezoeker

18-12-2016 | Bezoekersrecord

Andy de Bruijn uit Moordrecht werd op zondagmiddag 18 december blij verrast als 150.000ste bezoeker van Teylers Museum in 2016. Samen met zijn vriendin Eveline en zus Irene kwamen ze voor de tentoonstelling Jan Weissenbruch. De vorige keer dat ze Teylers Museum bezochten, was tijdens Echte winters. Daar hadden ze genoten van de sfeervolle, ijskoude schilderijen.

In de auto hadden ze er nog over gelachen. Misschien was een van hen wel de 150.000ste bezoeker. Dat het echt zo zou zijn, hadden ze nooit maar dan ook nooit verwacht. Des te leuker was de verassing.

Naast bloemen kregen ze van directeur Marjan Scharloo een goed gevulde goodybag met daarin onder andere twee VIP kaarten voor de opening van het Lorentz Lab op 17 mei 2017.

Nooit eerder bezochten zoveel mensen Teylers Museum. Het museum verwacht het jaar af te sluiten met 155.000 bezoekers, een prachtig record.

Op de foto van links naar rechts: Vriendin Eveline, museumdirecteur Marjan Scharloo, 150.000ste bezoeker Andy de Bruijn en zus Irene.