Teylers Museum ontvangt 150.000ste bezoeker — Teylers Museum

Teylers Museum ontvangt 150.000ste bezoeker

07-12-2018 | Laatste kans voor Leonardo da Vinci

Teylers Museum heeft vrijdag 7 december de 150.000ste bezoeker van 2018 ontvangen. Marc en Wiljan Müller uit Nijmegen werden hartelijk ontvangen door directeur Marjan Scharloo. Het hoge bezoekersaantal is mede te danken aan het grote succes van de tentoonstelling Leonardo da Vinci, die nog tot en met 6 januari te zien is. Om aan de grote belangstelling tegemoet te komen, verruimt het museum in de kerstvakantie de openingstijden.

150.000ste bezoeker

‘We zijn speciaal uit Nijmegen gekomen voor Leonardo da Vinci. Na het ontbijt in het hotel zijn we meteen naar het museum gegaan. We staan helemaal paf!’ Marc en Wiljan Müller werden vrijdagochtend ontvangen door directeur Marjan Scharloo. Naar verwachting sluit Teylers het jaar af met een nieuw bezoekersrecord van circa 177.000 bezoekers. In twee maanden tijd kwamen er al meer dan 65.000 bezoekers af op Leonardo da Vinci. Marjan Scharloo: ‘Het is geweldig om te zien hoeveel bezoekers er een lange reistijd voor over hebben om naar Haarlem te komen’.

Laatste kans, verruimde openingstijd

Vanaf 27 december tot en met 6 januari is Teylers Museum tot 20.00 uur geopend (op 31 december en 1 januari tot 18.00 uur). Het museum wil zo veel mogelijk mensen een laatste kans geven om de overrompelende tekeningen van Da Vinci en de twee bijzondere kopieën van Het Laatste Avondmaal op ware grootte te bekijken. De tekeningen van Da Vinci zijn niet alleen in Teylers Museum voor het laatst te zien; ze worden na de tentoonstelling voor lange tijd opgeborgen vanwege de kwetsbaarheid van het materiaal.

In het kader van Haarlem viert Cultuur kunnen bezoekers een voordelig combiticket kopen om ook Frans Hals en de Modernen te bezoeken in het Frans Hals Museum.