Teylers Museum werkt samen met Werk aan de Muur — Teylers Museum

Teylers Museum werkt samen met Werk aan de Muur

September 2021

Een afbeelding uit de collectie van Teylers Museum aan de muur? Dat kan vanaf nu heel eenvoudig! Teylers Museum is een samenwerking gestart met de Haarlemse organisatie Werk aan de Muur. Op het online platform van Werk aan de Muur kunnen liefhebbers een keuze maken uit vele afbeeldingen en deze hoogwaardig laten afdrukken op verschillende materialen. Vanaf nu zijn er ook beelden uit de collectie van Teylers Museum opgenomen in de selectie: de mooiste vogelafbeeldingen uit de tentoonstelling Vogelpracht.

De Bibliotheek van Teylers Museum herbergt een schat aan boeken met de mooiste afbeeldingen: van reisverslagen tot natuurhistorische boeken en atlassen. De boeken zijn allemaal online door te bladeren via de website van Teylers Museum en regelmatig is er vraag naar afdrukken van de platen. Een deel van de collectie, de mooiste vogelafbeeldingen van onder meer John James Audubon, is nu toegevoegd aan het aanbod van Werk aan de Muur, onder de naam Teylers collectie. De afbeeldingen kunnen afgedrukt worden op diverse materialen en in uiteenlopende formaten. Op deze manier heeft iedereen de mogelijkheid om de prachtige werken thuis aan de muur te hangen.

Kijk op www.werkaandemuur.nl/teylers voor het aanbod.