Teylers Ontmoet: Peter Frankopan — Teylers Museum

Teylers Ontmoet: Peter Frankopan

30-08-2017 | Interview met de auteur van De zijderoutes

Dinsdagavond 12 september 2017 komt de Britse schrijver en historicus Peter Frankopan (46) naar Haarlem. In Teylers Museum zal schrijver Alexander Reeuwijk hem interviewen over de oude zijderoute die door het Midden-Oosten en Centraal-Azië liep. Een gebied met zoals bekend een roerige geschiedenis, die Frankopan met succes ontrafelt in zijn prachtige boek De zijderoutes (2016).

In het gesprek gaan auteur en interviewer op zoek naar trends en gemene delers, analyseren ze de huidige situatie van het zijderoute-gebied en blikken ze vooruit naar de toekomst. Deze bijeenkomst is onderdeel van de reeks ‘Teylers Ontmoet’ die Teylers Museum organiseert in samenwerking met Athenaeum Boekhandel Haarlem.

De Britse schrijver en historicus Peter Frankopan studeerde aan de Universiteit van Cambridge. Hij schreef boeken over de eerste kruisvaart, Byzantium en Kroatië. Sinds 2000 is hij research fellow aan de Universiteit van Oxford en directeur van The Oxford Centre for Byzantine Research. Momenteel is hij tevens Scaliger (gast)hoogleraar aan de Universiteit Leiden.

Koop je kaartje online!