Teylers Ontmoet vogels — Teylers Museum

Teylers Ontmoet vogels

Boekenmiddag met interviews met Roos Holleman, Hans Schekkerman en Elvira Werkman

Op zaterdag 13 april organiseren Teylers Museum en Athenaeum Boekhandel Haarlem een nieuwe editie van Teylers Ontmoet. In de Gehoorzaal van Teylers Museum interviewt Alexander Reeuwijk schrijvers Roos Holleman, Hans Schekkerman en Elvira Werkman over hun boeken, die allemaal over vogels gaan.

Gasten

Kunstenaar Roos Holleman tekent met grafiet en pastelkrijt onder andere opgezette vogels. In haar tekeningen, meestal op zeer groot formaat, probeert zij de overweldigende schoonheid van de natuur te evenaren. Zij wordt geïnterviewd over haar boek The Centre of Attention, dat in april verschijnt.

Namens Sovon Vogelonderzoek Nederland is senioronderzoeker Hans Schekkerman te gast. Sovon bracht vorig jaar De Vogelatlas van Nederland uit, een schitterend naslagwerk met fraaie foto's, kaartjes en grafieken, die inzicht geven in de actuele verspreiding van broedvogels en wintergasten en alle veranderingen daarin.

Natuurjournalist Elvira Werkman is een verhalenverteller met een oneindige fascinatie voor de natuur. In haar boek De man op de dijk vertelt ze over de grauwe kiekendief. Deze sierlijke roofvogel broedt nog altijd in ons land. Wat is het geheim achter dit succes?

Museumweek

Deze editie van Teylers Ontmoet maakt deel uit van de Nationale Museumweek (9 t/m 14 april). Tijdens deze week vinden er in musea in het hele land extra activiteiten plaats. Het complete programma in Teylers Museum is terug te vinden op www.teylersmuseum.nl.

Locatie: Gehoorzaal van Teylers Museum, Spaarne 16
Datum: Zaterdag 13 april (let op: Teylers Ontmoet vindt meestal op zondag plaats, maar dit keer op zaterdag)
Tijd: 14.30 – 16.30 (inloop vanaf 14.00 uur)
Tickets: vooraf online: €8 of op de dag zelf aan de deur €10