Teylers treedt toe tot Musea Bekennen Kleur — Teylers Museum

Teylers treedt toe tot Musea Bekennen Kleur

12-09-2020 | Een samenwerkingsverband voor diversiteit en inclusie

Begin maart van dit jaar maakten dertien Nederlandse musea bekend dat zij een vernieuwend samenwerkingsverband aan zijn gegaan: Musea Bekennen Kleur.

Inmiddels is een tweede groep die bestaat uit dertien andere musea en erfgoedinstellingen (waaronder Teylers Museum) aangesloten bij dit samenwerkingsverband. Met Musea Bekennen Kleur ontstaat in de museale wereld voor het eerst een platform waar musea diepgaand met elkaar in gesprek gaan over de vraag hoe we gezamenlijk diversiteit en inclusie gaan waarmaken.

De doelstelling van Musea Bekennen Kleur is om erfgoedinstellingen duurzaam te verenigen in hun streven om diversiteit en inclusie te verankeren in het DNA van deze organisaties.

Dit wordt toegespitst op de vier p’s: Programma, Publiek, Personeel, Partners, met ruimte voor kennisuitwisseling en (zelf)reflectie. Het is de ambitie is om diversiteit en inclusie een volwaardig en intrinsiek onderdeel te maken van de museumpraktijk.

Kijk voor meer informatie op museabekennenkleur.nl