Teylers’ Tweede Schilderijenzaal transformeert voor Leonardo da Vinci-tentoonstelling — Teylers Museum

11-09-2018 | Installatie 1:1 replica Laatste Avondmaal van start

In Teylers Museum is begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de tentoonstelling over Leonardo da Vinci. Het hele museum zal vanaf vrijdag 5 oktober in het teken staan van Leonardo. Niet alleen de tentoonstellingszaal, waar 33 originele tekeningen worden gepresenteerd, is gewijd aan de Renaissancekunstenaar. Ook het prenten-, boeken-, en penningenkabinet en de Eerste en Tweede Schilderijenzaal maken deel uit van Leonardo da Vinci. De Tweede Schilderijenzaal transformeert op spectaculaire wijze in een speciale ruimte over Het Laatste Avondmaal, waar een replica van de wereldberoemde wandschildering op ware grootte (4,6 x 8,8 meter) te zien is. De veertig schilderijen uit de vaste collectie, waaronder De Tuin van Jacobus van Looy, moeten daarvoor tijdelijk van de wand.

Vanwege de voorbereidingen voor Leonardo da Vinci zijn de komende weken de Tweede Schilderijenzaal, het Prentenkabinet en de tentoonstellingszaal niet te bezoeken. Andere zalen, die normaal gesproken gesloten zijn voor publiek, openen juist de deuren voor speciale rondleidingen.

Leonardo da Vinci
5 oktober 2018 t/m 6 januari 2019