Teylers verwelkomt 100.000ste bezoeker — Teylers Museum

Teylers verwelkomt 100.000ste bezoeker

17-10-2017 | Feestelijke ontvangst van de familie Van Aerde

Dinsdag 17 oktober om 12.00 uur precies verwelkomde Teylers Museum de 100.000ste bezoeker van 2017: de familie Van Aerde uit Apeldoorn, die het museum voor de allereerste keer bezocht.

De familie Van Aerde wist niet goed wat hen overkwam. ‘We komen uit Apeldoorn en zijn hier twee dagen op vakantie. We hadden net overlegd: eerst een rondvaart doen of toch meteen naar Teylers Museum gaan?’ De keuze voor Teylers leverde hen een prachtige bos bloemen, een gratis lunch en het boek Werk van Sieb Posthuma op, de tekenaar van wie nu een expositie is te zien in het Prentenkabinet. In 2017 trok Watteau tot nog toe de meeste bezoekers, namelijk 43.040. Wat de tieners van deze ontvangst vonden? ‘We zijn vooral verbaasd.’ ‘Maar ze zullen er zeker iets op Facebook over plaatsen,’ zei hun moeder.