Pret met proefjes deze zomer — Teylers Museum

Pret met proefjes deze zomer

20-05-2015 | Mad Science

Creativiteit, samenwerken, kritisch denken en probleemoplossend vermogen; enkele voorbeelden van 21st century skills waarover je de laatste tijd veel hoort in het onderwijs. Voor kinderen die in de zomervakantie graag lekker bezig blijven, organiseren Teylers Museum en Mad Science de EUREKA! Vakantiedagen. Zo kunnen kinderen ook tijdens de zomer volop creatief en kritisch denken, problemen oplossen, en natuurlijk vooral veel plezier maken met allerlei spannende en uitdagende proefjes en experimenten.

Tijdens de Vakantiedagen kunnen kinderen tussen de 6 en 12 jaar op ontdekkingstocht in de wondere wereld van wetenschap en techniek. De dagen staan in het teken van uitvindingen en wat je nodig hebt om uitvinder te worden. Leer over de observaties van Leonardo da Vinci, en probeer het zelf uit. Spoel aan op een onbewoond eiland en ontdek hoe je kunt overleven, door samen voedsel en water te zoeken, schuilplaatsen te bouwen en bruggen aan te leggen. Kom meer te weten over de technische vernieuwingen van de gebroeders Wright, die de eerste gemotoriseerde vliegmachine bouwden. En maak kennis met de uitvinders Bell, Edison en Tesla, die elkaar regelmatig in de haren vlogen over de elektrische uitvindingen van hun tijd.

Schrijf je in voor één, twee, drie of vier dagen in week 28 (di 7 t/m vr 10 juli). De kosten voor deelname zijn  €175,- per 'week' of € 47,50 per dag, inclusief verbruiksmateriaal, labjasjes, drinken/fruit/snoep en thuisexperimentjes.

De inschrijving loopt via Mad Science.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie en/of contact: Mad Science NoordHolland, Leonie Hoebe,

0880303340 of leonie.hoebe@madscience.nl

Mad Science website: nederland.madscience.org

Voor rechtenvrij beeldmateriaal klikt u hier

Teylers Museum, Froukje Budding, pers@teylersmuseum.nl of 023-5160971