Kinderlezing over Kathelijne van Kenau — Teylers Museum

Kinderlezing over Kathelijne van Kenau

Lydia Rood vertelt over de onverzettelijke Haarlemse heldin en haar strijd tegen de Spaanse bezetter

09 oktober 2016, 13:30 - 15:00

Kinderlezing in de Gehoorzaal, voor alle leeftijden vanaf 8 jaar.

De tachtigjarige oorlog is al een aantal jaren aan de gang. Het zusje van Kathelijne, Getruide, is opgepakt wegens heiligschennis en veroordeeld tot de brandstapel. Kathelijne, die wil voorkomen dat haar zusje pijn lijdt, schiet Getruide vlak nadat het vuur is aangestoken dood. Hoewel Getruide niet meer te redden was, en Kathelijne haar alleen maar een lange en pijnlijke dood bespaard heeft, voelt Kathelijne zich verschrikkelijk schuldig over wat ze heeft gedaan. In de tussentijd is Haarlem, de stad waar Kathelijne woont, omsingeld door de Spanjaarden. Voor troost hoeft ze niet naar haar moeder, Kenau, te gaan, want na de dood van Getruide is hun band alleen nog maar slechter geworden. En dat Kenau een lastige, strijdlustige vrouw is waar bijna iedereen bang voor is, helpt ook niet echt.

Tijdens de Gottmer Voor altijd jong-dag in Teylers Museum, vertelt schrijfster Lydia Rood over de onverzettelijke Haarlemse heldin en haar strijd tegen de Spaanse bezetter. Van 14.30 tot 15.00 uur zal Lydia Rood signeren dus vergeet niet om je eigen boek mee te nemen!

Toegang is gratis, excl. museumentree.
Op de dag zelf kun je niet meer online reserveren. Je kunt je aanmelden bij de kassa in het museum. Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar!

Koop je tickets online