Win een replica van Breitner — Teylers Museum

Win een replica van Breitner

De winnaar van de Breitner replica is bekend!

07 maart 2016 t/m 20 maart 2016

En de winnaar is...

We ontvingen héél veel prachtige foto's van winterse landschappen en nostalgische schaats-kiekjes. Bedankt voor al jullie enthousiasme! Na lang beraad heeft de foto van Esther Rogmans gewonnen. Hierop is te zien hoe ze als klein meisje aan de hand van haar vader leert schaatsen. Gefeliciteerd! Geef de replica van Breitner een mooie plek in huis. En bedankt Dordrechts Museum voor het mede mogelijk maken van deze winactie.

Een replica van Breitner

Deze Sleperspaarden in de sneeuw werden in 1893 geschilderd door George Hendrik Breitner. Het werk is te zien op de tentoonstelling Echte winters. Met de verlenging van de tentoonstelling kon dit schilderij uit bruikleen helaas niet langer blijven. De Breitner moest terug naar het Dordrechts Museum. Op de tentoonstelling is nu een niet van echt te onderscheiden replica te zien. Na afloop van de tentoonstelling geven wij deze mooie kopie graag cadeau aan een enthousiaste bezoeker!

Winactie

Deel je mooiste of leukste winterherinnering op foto via Facebook, Twitter of Instagram onder vermelding van de hashtag #mijnwinter en maak kans op dit ijskoude werk! Meedoen kan t/m 20 maart 2016. Onder alle inzendingen wordt de replica verloot. De winnaar krijgt rond 31 maart 2016 bericht.

George Hendrik Breitner (1857-1923), Sleperspaarden in de sneeuw, 1893. Olieverf op doek. ca. 139 x 105 cm. Collectie: Dordrechts Museum.

De Breitner winactie loopt van 7 maart tot en met 20 maart 2016. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Een selectie van de ingezonden foto's via #mijnwinter wordt gebruikt op de blog van Teylers Museum. De winnaar krijgt rond 31 maart 2016 bericht en kan zijn prijs begin april in Teylers Museum ophalen. De afmeting van de replica is ca. 139 x 105 cm (incl lijst). Met dank aan het Dordrechts Museum voor het steunen van deze actie.

Koop je tickets online