VriendenLoterij bezorgt cheque met prachtig bedrag — Teylers Museum

VriendenLoterij bezorgt cheque met prachtig bedrag

21-02-2023 | € 306.264 namens de deelnemers

Teylers Museum werd verrast met een bezoek van medewerkers van de VriendenLoterij. Directeur Marc de Beyer nam een cheque in ontvangst met het fantastische bedrag van € 306.264. Met dank aan de deelnemers van de loterij heeft Teylers sinds 2007 jaarlijks een grote donatie ontvangen, als vaste beneficiënt van de goededoelenloterij. Dankzij dit partnerschap zijn belangrijke projecten mogelijk geworden waarvoor de financiering ontbrak, zoals restauraties, aanwinsten en publieksactiviteiten.

134,8 miljoen euro voor cultuur en welzijn in Nederland
De VriendenLoterij viert wat het leven mooi maakt: onze verbondenheid met anderen en met onze kunst en cultuur. Dankzij 1,1 miljoen deelnemers kon de VriendenLoterij over 2022 opgeteld een bedrag van € 134,8 miljoen schenken aan 57 culturele partners en meer dan 3500 clubs en verenigingen. Veel deelnemers aan de loterij zorgen ervoor dat hun inleg speciaal naar Teylers Museum gaat. Directeur Marc de Beyer: "De VriendenLoterij is een zeer belangrijke partner voor ons. Dankzij de deelnemers kunnen we prachtige dingen doen en trekken we ook nieuw publiek. Heel veel dank daarvoor!”